Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by Admin on Wed Aug 12, 2015 1:32 pm

salam. lama x jenguk forum sy ni. masih ditipu lagi la kan ?.. keh keh keh.
avatar
Admin
Admin

Posts : 12
Join date : 2015-01-19

View user profile http://danahjjasman2.forumms.net

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by FakePlasticLife on Sun Aug 02, 2015 2:09 am

xda org ke sini?
avatar
FakePlasticLife

Posts : 11
Join date : 2015-02-05

View user profile

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by FakePlasticLife on Wed Jun 10, 2015 11:26 pm

lepas keluar berita harian n bagai..
senyap je terus.. topup n sebagainya masih berleluasa..
x ada pihak yg mengambil n diambil apa2 tindakan..

bila la nak ada pembongkaran yg sebenar?
seolah2 ada 'tangan ghaib' yg handle hal2 nie..
apa lg cara mangsa2 nak dpt closure ttg hal DHJ nie?!
avatar
FakePlasticLife

Posts : 11
Join date : 2015-02-05

View user profile

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by yg teraniaya on Thu May 07, 2015 1:35 pm

x akan ditutup punye. antara tujuan mereka membuat forum, membuat group dan sbginya adalah untuk memudahkan mereka menghubungi sh2 untuk meminta top up. jadi bile ade nye forum, adenye group memudahkan mereka ni untuk memberikan makluman dengan ayat2 manis untuk meminta top up. pendek kata target mereka senang untuk dicapai. kalau x ade group, dengan siapa mereka nak kutip ?.. jadi itulah fungsinya... dengan orang yg sudah sedia maklum ttg kewujudan ? dana ni. sebab tu ade group dah pernah bubarkan group samada di fb atau di wasap dsbginya, atas alasan susah nak hubungi sh untuk kutip duit top up, mereka menubuhkan semula group. jadi mereka akan taip dan send mesej untuk top up cuma sekali sahaja untuk satu group, x perlu berhabis duit untuk call tu call ni, cari sh2 baru ape semua.. itulah tujuan nya. untuk itu sila save the date..

Good day mate!

14/5: activation for TSJ & trustees
19/5 to 21/5: activation for Senior Pay Masters
26/5 to 28/5: activation for Pay Masters
2/6 to 4/6: distribution TT (direct & shared) for SHb

The rest have to wait for distribution of Golden Book to PM which will take around another 6 months to complete.
Humanitarian projects shall start in Jan 2016 onwards.


Please take note all the above dates are approximation only. Cheerio!


kenapa saya merahkan approximation tu ?.. sebab itu adalah ayat penyelamat mereka nanti. bila mereka x tunai janji, mereka akan cakap " kan ade tulis hanya jangkaan sahaja "...  

di sebalik ayat2 agama, mereka juga mahir untuk menyelamatkan diri mereka dgn ayat yg bukan ayat agama. kene peka..

yg teraniaya
Guest


Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by FakePlasticLife on Fri May 01, 2015 2:12 am

forum lahanat penipu dah tutup ke?
ada sapa2 dpt access x?
avatar
FakePlasticLife

Posts : 11
Join date : 2015-02-05

View user profile

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by Admin on Mon Mar 30, 2015 9:56 am

avatar
Admin
Admin

Posts : 12
Join date : 2015-01-19

View user profile http://danahjjasman2.forumms.net

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by Admin on Sun Mar 29, 2015 10:01 pm

avatar
Admin
Admin

Posts : 12
Join date : 2015-01-19

View user profile http://danahjjasman2.forumms.net

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by Admin on Sun Mar 29, 2015 9:35 pm

avatar
Admin
Admin

Posts : 12
Join date : 2015-01-19

View user profile http://danahjjasman2.forumms.net

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by Admin on Sun Mar 29, 2015 9:27 pm

avatar
Admin
Admin

Posts : 12
Join date : 2015-01-19

View user profile http://danahjjasman2.forumms.net

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by Admin on Sun Mar 29, 2015 9:24 pm

avatar
Admin
Admin

Posts : 12
Join date : 2015-01-19

View user profile http://danahjjasman2.forumms.net

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by Admin on Sun Mar 29, 2015 9:14 pm

avatar
Admin
Admin

Posts : 12
Join date : 2015-01-19

View user profile http://danahjjasman2.forumms.net

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by FakePlasticLife on Mon Mar 23, 2015 3:57 am

teringin sgt nak tgk kesudahan dana nie.. klu mmg semua auta dr awal, biar berpada2 la penangan yg bakal di terima..
klu dpt imbuhan tu.. ermmm mmg amat sukar nak rasa ada dpt la..
hahaha

apa2 pun, yg menipu tetap tidak akan terlepas!
avatar
FakePlasticLife

Posts : 11
Join date : 2015-02-05

View user profile

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by Admin on Sun Mar 22, 2015 9:15 pm

x ape.. tgk mggu depan dan mggu lagi satu... kalau x ada juga, nantikan akibat nye... nak membohong lagi ke kali ni ? silap besar.... BH dah backup kita semua...
avatar
Admin
Admin

Posts : 12
Join date : 2015-01-19

View user profile http://danahjjasman2.forumms.net

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by FakePlasticLife on Sat Mar 21, 2015 6:48 pm

makin hari, makin terbongkar kerja2 x amanah oleh 'pihak pengurusan'
semoga mereka di bawa ke muka pengadilan..
avatar
FakePlasticLife

Posts : 11
Join date : 2015-02-05

View user profile

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by FakePlasticLife on Thu Mar 05, 2015 3:08 am

yg sebenarnya, wak ali mmg ayahnda klu x silap.. & dia agak berpengaruh.. mungkin sebab byk dpt dana topup kan.. senang la nak gajikan siapa2 yg patut..
tp al-kisah nie ntah betul ke x..
bukan penting pun betul or x..
avatar
FakePlasticLife

Posts : 11
Join date : 2015-02-05

View user profile

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by Jutawan Fakir on Fri Feb 27, 2015 10:35 am

Selagi tak tertangkap nya Wak Ali dan Wak burn,Selagi itu lah Sindiket Penipuan ni makin berleluasa.Apa yg aku dengar,Wak Ali dan Wak burn Gaji kan Gangster utk jaga mereka.

Jutawan Fakir

Posts : 10
Join date : 2015-02-07

View user profile

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by brontox on Sun Feb 22, 2015 12:27 pm

dulu mase saya di forum tu, semua hina, keji, semua menyampah.. kurang2 nye pun skrg diorang sedar lah sikit ape motif saya ni menuntut hak. dah bertahun2 dipermain2kan oleh janji2 dusta serta palsu. bg janji2 manis, harapan2 menggunung dengan tujuan untuk membolehkan mereka kutip top up. Rolling Eyes

brontox

Posts : 4
Join date : 2015-02-08

View user profile

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by Jutawan Fakir on Sun Feb 22, 2015 12:31 am

Wakakakakaka..Semua geng geng positif terkena taik Wak Ali dan Wak burn..

Jutawan Fakir

Posts : 10
Join date : 2015-02-07

View user profile

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by FakePlasticLife on Tue Feb 17, 2015 9:05 pm

17 Feb tarikh yg dinanti2..
haram x da apa2 pun lagi
hahaha!
avatar
FakePlasticLife

Posts : 11
Join date : 2015-02-05

View user profile

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by Jutawan Fakir on Sun Feb 15, 2015 6:49 am

Terbaikkkk

Jutawan Fakir

Posts : 10
Join date : 2015-02-07

View user profile

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by brontox on Thu Feb 12, 2015 9:41 pm

kepada tuan forum the beatles. ade orang disyaki dari forum sebelah rasenye guna nama anda dan mengomen begini di blog afuan..

"Sudahlah brontox, yang kau nampak mencakar-cakar tenggelam dek tanah tu adalah diri kau sendiri yang tak abis-abis mencarut dan meroyan. Macam bagus-bagus jer kau yer. Mimpi ni bukan boleh pakai sangat dan biasa nya orang yang mimpi tu akan mimpi pasal dirinya sendiri. Ntah-ntah diri kau nak bagitau kat kau supaya kawal diri tu dari amarah, jangan tenggelam dengan hasad dan dengki. Tu yang mencakar-cakar tanah tenggelam tuh. hikhikhikhik. Dah jangan nak mengarut, jom lepak kedai mamak, aku belanja kau capati."

ini jawapan saya...

Surah At Taubah, Ayat 124-125
Dan apabila diturunkan sesuatu surah (dari Al-Quran) maka di antara mereka (yang munafik) ada yang bertanya (secara mengejek): Siapakah di antara kamu yang imannya bertambah disebabkan oleh surah ini? Adapun orang-orang yang beriman, maka surah itu menambahkan iman mereka, sedang mereka bergembira (dengan turunnya).* Adapun orang-orang yang ada penyakit (kufur) dalam hati mereka maka surah Al-Quran itu menambahkan kekotoran (kufur) kepada kekotoran (kufur) yang ada pada mereka; dan mereka mati, sedang mereka berkeadaan kafir.

Surah Al Baqarah, Ayat 168 – 169
Wahai sekalian manusia! Makanlah dari apa yang ada di bumi yang halal lagi baik dan janganlah kamu ikut jejak langkah Syaitan kerana sesungguhnya Syaitan itu ialah musuh yang terang nyata bagi kamu.*Dia hanya menyuruh kamu melakukan kejahatan dan perkara-perkara yang keji dan (menyuruh) supaya kamu berkata (dusta) terhadap Allah apa yang kamu tidak ketahui (salah benarnya).
______
x payah guna nama orang lain kalau nak meroyan disini ok. kalau setakat nak melaga2kan sh yang sedia sepakat menuntut hak x perlulah. x akan berjaya.. terlihat juga aib kamu juga nanti… perkenalkan sahaja diri anda itu HARAPAN atau HITMAN.. jgn jadi bachul. Nak jadi singa2 ALLAH jgn jadi bachul. kami ni mana layak nak jadi singa2 ALLAH kan ? ,, hehe… Smile. YANG LAYAK HANYA KAMU SEMUA YANG BERIMAN DAN X PERNAH MEMENUHI JANJI. SEBAB KAMU SEMUA TARAF2 MULIA. ermm =). PEMEGANG AMANAH DARI KALANGAN SINGA2 ALLAH KATEKAN ( KONONNYE -_-“… )

ok, balik pada posting sebenar……alhamdulillah le kalau macam tu kan. buat ape nak takut kalau kite ni benar kan ?.. ye dak ?.. hehe. sape yang mimpi tu, dielah yang tahu kebenarannya. yg x mimpi tu x usahlah nak pertikaikan. bukan anda yang berdoa pada ALLAH ntuk ditimpakan balasan kepada orang2 yang menganiaya, sh2 yang dianiaya yng berdoa. jadi x kan lah mimpi tu nak pergi kepada orang2 yang zalim. jelas terang dalam Al-quran ALLAH dah sebutkan ALLAh x akan beri ptunjuk hidayah kepada kaum2 yang zalim, surah al baqarah ayat 258, juga dalam surah ali imran ayat 86 : Bagimana Allah akan memberi pertunjuk hidayah kepada sesuatu kaum yang kufur ingkar sesudah mereka beriman, dan juga sesudah mereka menyaksikan bahawa Rasulullah (Nabi Muhammad) itu adalah benar, dan datang pula kepada mereka keterangan-keterangan yang jelas dan nyata. Dan (ingatlah), Allah tidak akan memberikan pertunjuk hidayahNya kepada kaum yang zalim.

pesan saya usahlah takut.. sy mimpi sy yg rase .. bukan kamu yg rase. pesan sy juga, sy bukan masuk baru sthun jagung, lama sudah sy masuk.. bertahun demi tahun sy sabar. dan sebelum sy berdoa pada ALLAH untuk balasan sy juga berdoa pada ALLAh supaya lekas lah dapat dana ini. tapi makin hari makin terserlah permainan orang2 atas ini… nak2 dengan kepergian sh2 yang betul2 mengharap akan harapan yg telah orang2 atas beri ni, makin jadi meruntun jiwa pula rasanaya… inilah cara yang terbaik.. DOA….. kerana apa ? kerana INNALLAHAMA’AZHALIMIN… sesungguhnya ALLAH berserta dengan orang2 yg dizalimi…

SAYA TIDAK BERHASAD DENGKI, SAYA RASE SH2 YANG MEROYAN DISINI PUN BUKAN NAK BERHASAD DENGKI. KAMI SEMUA INGIN MENUNTUT JANJI. HARAP JELAS. JANJI. BUKAN DENGKI. X TAHULAH KAMU SEMUA INI JENIS X FAHAM BAHASA. KERANA HATI SUDAH KOTOR, APE YANG DILIHAT SEMUANYA NEGATIF SAHAJA.
_______
Surah Al A’raf, Ayat 3…..
(Katakanlah kepada mereka wahai Muhammad): “Turutlah apa yang telah diturunkan kepada kamu dari Tuhan kamu, dan janganlah kamu menurut pemimpin-pemimpin yang lain dari Allah; (tetapi sayang) amatlah sedikit kamu mengambil peringatan”.

Surah Al Munafiqun, Ayat 9…
Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu dilalaikan oleh (urusan) harta benda kamu dan anak-pinak kamu daripada mengingati Allah (dengan menjalankan perintahNya). Dan (ingatlah), sesiapa yang melakukan demikian, maka mereka itulah orang-orang yang rugi.

Surah At Taubah, Ayat 23…
Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu menjadikan bapa-bapa kamu dan saudara-saudara kamu sebagai orang-orang yang didampingi jika mereka memilih kufur dengan meninggalkan iman dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka orang-orang yang didampingi, maka merekalah orang-orang yang zalim.

Surah Al Baqarah, Ayat 99…
Dan sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu (wahai Muhammad) ayat-ayat keterangan yang jelas nyata (Al-Quran) dan tidak ada yang akan mengingkarinya melainkan orang-orang yang fasik.

_____
kepada sh2 diluar sana, perhatikanlah sahaja info2 yang mereka2 itu bagikan.. x pernah yang benar. saya x kata dana ini TIDAK benar. dan sy juga bukan mahu hasad dengki. sy cuma mahu tuntut janji. begitu jualah sh yang lain. kami mahu tuntut janji. J.A.N.J.I. bukan nak hasad dengki. hasad dengki adalah orang2 yang macam mereka itu sebenarnya. x boleh nak senang bila sh2 mula berfikir dan menuntut hak. ” FIKIRKAN TENTANG DIRI DAN KEHIDUPAN KITA, APABILA SESUATU BANGSA ATAU KAUM ATAU MASYARAKAT SUDAH MULA BERFIKIR, TIDAK ADA SATU KEKUATAN YANG DAPAT MENGHENTIKANNYA “.. kalau hasad dengki dengan tuntut janji x tahu beza x tahulah…..
_____
Surah Al An’am, Ayat 67…
Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya) dan kamu akan mengetahuinya.

RENUNGAN BUAT SINGA2 ALLAH DI FORUM YANG MULIA DISEBELAH SANA..

Surah Asy Syura, Ayat 51….
Dan tidaklah layak bagi seseorang manusia bahawa Allah berkata-kata dengannya kecuali dengan jalan wahyu (dengan diberi ilham atau mimpi) atau dari sebalik dinding (dengan mendengar suara sahaja) atau dengan mengutuskan utusan (malaikat) lalu utusan itu menyampaikan wahyu kepadanya dengan izin Allah akan apa yang dikehendakiNya. Sesungguhnya Allah Maha Tinggi keadaanNya, lagi Maha Bijaksana.

sikit kegusaran tidak lahir dalam diri saya atas serangan kamu semua. pada suatu masa dan suatu ketika kamu semua akan merasa juga. X YAKIN ALLAH ITU WUJUD X KIRA TEMPAT KE ? KALAU YAKIN ALLAH ITU WUJUD, X YAKIN KE JANJI ALLAH ITU PASTI.. ? ermm ?

tamat.

saya selamatkan dahulu komen2 ini kerana takut didelete.

tq Laughing

brontox

Posts : 4
Join date : 2015-02-08

View user profile

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by Jutawan Fakir on Mon Feb 09, 2015 9:41 pm

The Stig - Wak Ali kaki pengepow duit.

Jutawan Fakir

Posts : 10
Join date : 2015-02-07

View user profile

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by Jutawan Fakir on Mon Feb 09, 2015 9:40 pm

The Stig - Wak Ali kaki pengepow duit.

Jutawan Fakir

Posts : 10
Join date : 2015-02-07

View user profile

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by Admin on Mon Feb 09, 2015 8:35 pm

salam. nampaknya puak2 forum dari hutan sebelah, dipercayai owner forum danatansrihajijasman sudah mula terasa kehangatan kewujudan forum ini sebagai timbal balik pd tindakan pengecut mereka me'remove', menyekat kebebasan bersuara seseorang untuk menyatakan pendapat dan hak mereka terhadap dana haji jasman yang mereka ceburi ini. sudah jelas saya nyatakan yang kami disini tidak suka kepada kaki ampu, pengampu, dan orang2 yang suka mengampu untuk terus hidup di sisi manusia. untuk diterima disisi manusia. sudah kami nyatakan disini juga kami disini menerima siapa pun jua samada yang positif dan yang negatif untuk berforum disini berdasarkan peraturan dan etika forum ini.

jangn takut pada bayang2 sndiri, kerana itulah wajah anda.penakut, dan gentar pada orang2 yang berani untuk bersuara dengan menyekat hak dan kebabasan mereka untuk bersuara. berani kerana benar, takut kerana salah. janji tetap janji, hak tetap hak. dan mana hak kami yang dijanjikan ?..

kepada peserta2 forum ini teruskan menyampai, kerana kita yakin ada sahaja pemerhati yang meninjau2 forum ini kerana mereka takut aib mereka sebenarnya terpapar. teruskan berfikir, meninjau dengan logik akal kita dari setiap apa info yang mereka sampaikan dan berita yang kita dengar. kerana itu hak kita, bukan hak mereka. kami disini masih boleh berfikir, dan sudah tidak termakan lagi dengan janji2 bohong, penipu kamu semua.

ALLAH maha besar.

( admin dan moderator2 dari room sebelah sudah mula ingin mensabotaj forum ini dengan cuba membuat report abuse  terhadap forum ini antaranya berbunyi... - this forum is copied my forum, lead to confusing among my forumer, im begging.. please!!! ".. hmm... baru tindakan manusia.. belum lagi tindakan ALLAH... berlaku adillah kamu terhadap manusia, jgn menindas kerana mahu hidup dan diterima manusia. apa guna diterima manusia andai x diterima ALLAH ?.. betul x ?... )

sekian.

Yang benar,

Ketua Bahagian Siasatan Penipuan,
Unit 008,
Negara Pasir Berdengung.
avatar
Admin
Admin

Posts : 12
Join date : 2015-01-19

View user profile http://danahjjasman2.forumms.net

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by brontox on Mon Feb 09, 2015 12:23 am

bukan nak salahkan sh, sh masuk dah betul lah kan, sebab dah dijanjikan sekian2, tapi mereka yang berjanji ni mana janji nya ?

brontox

Posts : 4
Join date : 2015-02-08

View user profile

Back to top Go down

Re: Pandangan masing2 mengenai dana ini.

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum